Adéle élete 1–2. fejezet

  • 2015. január 9.

Snoblesse

Egy szerelem 3 órája.
false

Lány lányt szeret, kék hajú a nem kék hajút, művészlélek a diáklányt Abdellatif Kechiche cannes-i nagydíjas, szerelmes filmjében, melynek pikantériáját az az ágyjelenet adta, melynek során a kamera nem fordult egy szégyenlősen a szenvedélyesen egymásba gabalyodó női testek látványától. Aki pornót orrolt, nem is tévedhetett volna nagyobbat, hiszen a nagy truvája e közel háromórás filmnek nem a szex, hanem a szerelem explicit ábrázolása volt. A Spielberg vezette cannes-i zsűri alighanem helyesen döntött, amikor a legjobb film díját megosztva adományozta a rendezőnek és filmje két főszereplőjének (az újonc Adele Exarchopoulos és a haladó Léa Seydoux párosának). Kritikánk a filmről itt olvasható, az ünnepelt darab pedig a Francia Intézet Ilyen a szerelem sorozatában tekinthető meg.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.