Akusztikus filmest

  • 2012. május 4.

Snoblesse

A lo-fi és a fürdőszobapop találkozása Gombaszögi Fridával.


Diákok szakmai gyakorlata százból kilencvenkilencszer kívül esik a Snoblesse rovat körein, ám ha a szakmai gyakorlat célja egy koncert létrehozása, az már nagyon is Snoblesse-ügy. A Majdnem Híres Rocksuli diákjai épp erre vállalkoztak: összehoztak egy akusztikus koncertet, amelyen három – többé-kevésbé –, egy szál gitáros előadó: Egyedi Péter, Norbert Kristóf és Hó Márton mutatja be egy szál gitáros művészetét. Ez már önmagában jó hír a fürdőszobapop és az egyéb lakrészekről elnevezett barkácsirányzatok kedvelőinek, ám ez még nem minden: a fellépők egy 1918-as magyar némafilmet (Vorrei Morir – Szeretnék meghalni) fognak kísérni. Vidám-kísérteties estnek nézünk elébe, a kérdéses film szinopszisa ugyanis így kezdődik: „A film hősnője kilovagol a házitanítójával, és leesik a lóról. Halálos balesete után újraindul a történet, éjfélt üt az óra és megjelenik a Sors…”

 

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.