Best of Narancsrevü

  • 2013. április 24.

Snoblesse

Magyarország legsárgább és legsavanyúbb revüjének évadzáró különkiadása a Hátsó Kapuban.


„A Lefitymálva című darabjukkal méltán elhíresült társaság ezúttal oda merészkedett, ahová színház eddig még soha. A Narancs archívumába.” Tavaly nyáron írtuk e sorokat, midőn a Gólem Színház először adta elő felvállaltan Narancs-közeli produkcióját; az ország legkisebb, legsavanyúbb és legsárgább revüjét. A Narancsrevü azóta sem vesztett semmit sárgaságából; a Narancs és a magyarnarancs.hu cikkei, esszéi és hírei közt garázdálkodó és azokat zenében, táncban, színházi jelenetben és sok más, szórakoztató módon feldolgozó gólemesek nem kíméltek senkit sem. Havi rendszerességgel jelentkező összművészeti revüjükben felbukkantak előléptetett fideszes rokonok, vécét pucoló könyvtárosok, Orbán Viktort hőn szerető művészek, nőket gyalázó politikusok, betiltott nyerőgépek, felsőoktatási őrületek, Fekete Györgynél felvételiző Star Wars-szereplők és még hosszan sorolhatnánk, de nem soroljuk (na jó, csak Semjén Zsoltot meg Markó Ivánt meg Eperjes Károlyt meg Dörner Györgyöt), de tovább tényleg nem, mert megteszi helyettünk a Gólem Színház: a Narancsrevük best of válogatásával zárják az évadot a Hátsó Kapuban.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.