Best of Narancsrevü

  • 2013. április 24.

Snoblesse

Magyarország legsárgább és legsavanyúbb revüjének évadzáró különkiadása a Hátsó Kapuban.


„A Lefitymálva című darabjukkal méltán elhíresült társaság ezúttal oda merészkedett, ahová színház eddig még soha. A Narancs archívumába.” Tavaly nyáron írtuk e sorokat, midőn a Gólem Színház először adta elő felvállaltan Narancs-közeli produkcióját; az ország legkisebb, legsavanyúbb és legsárgább revüjét. A Narancsrevü azóta sem vesztett semmit sárgaságából; a Narancs és a magyarnarancs.hu cikkei, esszéi és hírei közt garázdálkodó és azokat zenében, táncban, színházi jelenetben és sok más, szórakoztató módon feldolgozó gólemesek nem kíméltek senkit sem. Havi rendszerességgel jelentkező összművészeti revüjükben felbukkantak előléptetett fideszes rokonok, vécét pucoló könyvtárosok, Orbán Viktort hőn szerető művészek, nőket gyalázó politikusok, betiltott nyerőgépek, felsőoktatási őrületek, Fekete Györgynél felvételiző Star Wars-szereplők és még hosszan sorolhatnánk, de nem soroljuk (na jó, csak Semjén Zsoltot meg Markó Ivánt meg Eperjes Károlyt meg Dörner Györgyöt), de tovább tényleg nem, mert megteszi helyettünk a Gólem Színház: a Narancsrevük best of válogatásával zárják az évadot a Hátsó Kapuban.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.