Best of Narancsrevü

  • 2013. április 24.

Snoblesse

Magyarország legsárgább és legsavanyúbb revüjének évadzáró különkiadása a Hátsó Kapuban.


„A Lefitymálva című darabjukkal méltán elhíresült társaság ezúttal oda merészkedett, ahová színház eddig még soha. A Narancs archívumába.” Tavaly nyáron írtuk e sorokat, midőn a Gólem Színház először adta elő felvállaltan Narancs-közeli produkcióját; az ország legkisebb, legsavanyúbb és legsárgább revüjét. A Narancsrevü azóta sem vesztett semmit sárgaságából; a Narancs és a magyarnarancs.hu cikkei, esszéi és hírei közt garázdálkodó és azokat zenében, táncban, színházi jelenetben és sok más, szórakoztató módon feldolgozó gólemesek nem kíméltek senkit sem. Havi rendszerességgel jelentkező összművészeti revüjükben felbukkantak előléptetett fideszes rokonok, vécét pucoló könyvtárosok, Orbán Viktort hőn szerető művészek, nőket gyalázó politikusok, betiltott nyerőgépek, felsőoktatási őrületek, Fekete Györgynél felvételiző Star Wars-szereplők és még hosszan sorolhatnánk, de nem soroljuk (na jó, csak Semjén Zsoltot meg Markó Ivánt meg Eperjes Károlyt meg Dörner Györgyöt), de tovább tényleg nem, mert megteszi helyettünk a Gólem Színház: a Narancsrevük best of válogatásával zárják az évadot a Hátsó Kapuban.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.