Boni és Klájd kereket old

  • 2017. január 25.

Snoblesse

Jaj, mama, már megint meghaltam!

ANIKÓ: Már megint itt gubbasztasz egyedül, Füleském.
DANI: Várj egy kicsit.
ANIKÓ: De Füles… Megegyeztünk, hogy naponta legfeljebb egy óra X-boxolás. Nem így van?
DANI: De. Csak ezt még befejezem.
ANIKÓ: Miért nem mégy inkább ki egy kicsit?
DANI: Már mindenütt voltam.
ANIKÓ: Miért nem hívod föl valamelyik barátodat?
DANI: Mama? Tessék! Most meghaltam.
ANIKÓ: Akkor megteszed? Felhívsz valakit?
DANI: Nem tudom.

false

Ő Dani, akit azért közösítenek ki kortársai, mert történetesen a tanárnő fiacskája. Boni viszont azért nem találja a helyét, mert anyjával városról városra költöznek, s ideje sincs gyökeret ereszteni. A két kiskamasz életre szóló barátságot köt: kisvárosi csellengéseik során Bonnie és Clyde-nak képzelik magukat, a híres gengszterpárosnak, akik, ugye, nem a legjobb véget értek. De vajon milyen véget ér a svéd szerző, Anders Duus kamaszdrámája? Kiderül a Kolibri Fészekben.


Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.