Borzongás Hitchcockkal

  • 2012. augusztus 7.

Snoblesse

Sex and Suspense! A Godot Filmklubban ezúttal a Marnie-t, Hitch 1964-es filmjét vetítik. Főszerepben a két Bond-film között kicsit komolykodó Sean Conneryval és Melanie Griffith édesanyjával, Tippi Hedrennel.


 

Köztudomású, hogy négyévente van olimpia (e percekben is zajlik épp egy), ám a film egy olyan elit sportág, hogy a mozgóképek olimpiáját még ennél is ritkábban tartják; évtizedenként csak egyszer. A Sight and Sound magazin tízévente egyszer megszavaztatja a világ legjelentősebb filmes szakembereit (legyenek kritikusok, fesztiválszervezők vagy egyéb hozzáértők), és az ő szavazataik alapján összeállítja minden idők legnagyszerűbb filmjeinek listáját. Nos, épp a minap látott napvilágot a legfrissebb jelentés (magyar idő szerint két úszószám között), és ha nem is szakították félbe az olimpiai közvetítéseket a tévék, az eredmény mindenképpen breaking newsnak tekinthető: mintegy fél évszázados regnálás után ugyanis Hitchcock a Szédüléssel letaszította trónjáról Orson Wellest és az Aranypolgárt. Hitchcock király! – alsó hangon is ezt üzeni a lista, meg azt, hogy még mindig kevés szórakoztatóbb hollywoodi termék van Hitchcock filmjeinél. És ha nem is a legnagyobbak, de az igen jó minőségű Hitchcock-filmek közé tartozik a mester 1964-es alkotása, a Marnie, amely (angol nyelven, magyar felirattal) a Godot Filmklub Hitchcock-sorozatában látható a héten. Főszerepben a két Bond-film között kicsit komolykodó Sean Conneryval és Melanie Griffith édesanyjával, Tippi Hedrennel.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.