Brandt Brauer Frick az A38-on

  • 2012. március 29.

Snoblesse

Technoetűdök – zongorára, vibrafonra és dobra. Daniel Brandt, Jan Brauer és Paul Frick triója organikus house-ban utazik.


Daniel Brandt, Jan Brauer és Paul Frick triója a tipikusan 4/4-es ritmikájú elektronikus tánczenéket kelti szó szerint életre – rafináltan összerakott, jól rétegzett, mégis élvezetes kompozíciók formájában. A három körmönfont német mindenekelőtt jeles kortárs zeneszerzők, elsősorban Steve Reich zenekészítési metódusából merített, amit remekül ötvöz a house-techno kompozíciók eredendő repetitivitásával. Kvázielektronikus tánczenét játszanak preparált zongorák (à la John Cage), speciális modorban használt ütős hangszerek és bónusz fúvósok segítségével – s ehhez csupán néhány analóg szintit tesznek hozzá. Deep house és bossa beat ütemek pattannak elő szorgos kezek munkája nyomán (tavalyi lemezükön és számos fellépésükön már tíz zenész adja bele a magáét) és finom billentések által születik meg a 125 bpm-es kopogás. Mindezt hihetetlen virtuozitással, a dzsesszből fakadó érzékenységgel és rendkívüli koncentráltsággal állítják színpadra – nem véletlenül váltak a nagy fesztiválok sztárjaivá. Előttük az albán származású (de a hazai színeket erősítő) énekesnő, Alba Hyseni és zenekara mutatja be nemrég megjelent dark/pszichedelikus/elektronikus albumát.

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.