Brandt Brauer Frick az A38-on

  • 2012. március 29.

Snoblesse

Technoetűdök – zongorára, vibrafonra és dobra. Daniel Brandt, Jan Brauer és Paul Frick triója organikus house-ban utazik.


Daniel Brandt, Jan Brauer és Paul Frick triója a tipikusan 4/4-es ritmikájú elektronikus tánczenéket kelti szó szerint életre – rafináltan összerakott, jól rétegzett, mégis élvezetes kompozíciók formájában. A három körmönfont német mindenekelőtt jeles kortárs zeneszerzők, elsősorban Steve Reich zenekészítési metódusából merített, amit remekül ötvöz a house-techno kompozíciók eredendő repetitivitásával. Kvázielektronikus tánczenét játszanak preparált zongorák (à la John Cage), speciális modorban használt ütős hangszerek és bónusz fúvósok segítségével – s ehhez csupán néhány analóg szintit tesznek hozzá. Deep house és bossa beat ütemek pattannak elő szorgos kezek munkája nyomán (tavalyi lemezükön és számos fellépésükön már tíz zenész adja bele a magáét) és finom billentések által születik meg a 125 bpm-es kopogás. Mindezt hihetetlen virtuozitással, a dzsesszből fakadó érzékenységgel és rendkívüli koncentráltsággal állítják színpadra – nem véletlenül váltak a nagy fesztiválok sztárjaivá. Előttük az albán származású (de a hazai színeket erősítő) énekesnő, Alba Hyseni és zenekara mutatja be nemrég megjelent dark/pszichedelikus/elektronikus albumát.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.