Budapest Bár

  • 2012. március 5.

Snoblesse

„Kávéházi divatretro, emelt szintű nosztalgiazene” – A Budapest Bár utoljára a Katonában.


Az albumkezdő Kiss–Németh-duett (Szívemben bomba van) olyan jól szól, hogy akár libabőr-generátorként is szabadalmaztatni lehetne – ilyen és még ilyenebb szavakkal áradoztunk a Budapest Bár első lemezéről, és lelkesedésünk a második lemeznél sem hagyott alább (kritikánk róla itt), s bár a harmadik nekifutásnál egy kis üröm is vegyült a kritikusi örömbe (kritika itt), a mérleg még így is messzemenően pozitív. Farkas Róbert és együttese két koncerttel búcsúzik egykori nagy sikerük színhelyétől, a Katona József Színház nagyszínpadától: Tánc című koncertszínházi előadásukat adják elő újra, melyet a Katonában mutattak be 2009-ben. Koncertkezdés: 19.00 és 21.30.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.