Cari Lekebusch az A38-on

  • 2014. augusztus 25.

Snoblesse

Svéd dj-legenda az őszi technoszezon nyitányán.
false

A stockholmi Cari Lekebusch a nemzetközi technoszíntér egyik legrokonszenvesebb alakja – egyszerre remek, invenciózus dj és több évtizedes rutint felmutató elektronikus zenekészítő. A Kraftwerken, klasszikus elektrón, hiphopon és az e-tánczene detroiti, chicagói és német pionírjainak munkáin edződött Lekebusch a kilencvenes évek elejétől számít fontos és megkerülhetetlen embernek az elektronikus tánczenék világában – a legtöbben talán éppen ekkortájt készített felvételeit és remixeit emlegetik (akár máig ható inspirációként is), ám szerencsénkre Cari később sem hagyta abba a zenekészítést. Ráadásul ő a másik svéd legenda, Adam Beyer Drumcode kiadójának úgyszólván második motorja – de az igazán kivételes az, ahogy a zenei nyersanyagokat szettjeibe illeszti. Lemezlovasi ügyködését lehengerlő energia és jókedv jellemzi, no és persze pajkos kreativitás, melynek segítségével képes arra, hogy szinte minden keze alá kerülő lemezt a tánctér szolgálatába állítson – legyen az Chicago house, detroiti vagy berlini techno, szimmetrikus vagy aszimmetrikus zene, vagy éppen a technotartomány határain kívülről érkező hangos nyersanyag. Joggal zárja tehát a hajón a nyarat, vagy éppen nyitja az őszi szezont – a hűvös éjszakák miatt még jól is esik megbújni a hajó hangfalakkal megrakott gyomrában, ahol a Technokunst-csapat (Isu és Dork) lát vendégül minket.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”