|
A stockholmi Cari Lekebusch a nemzetközi technoszíntér egyik legrokonszenvesebb alakja – egyszerre remek, invenciózus dj és több évtizedes rutint felmutató elektronikus zenekészítő. A Kraftwerken, klasszikus elektrón, hiphopon és az e-tánczene detroiti, chicagói és német pionírjainak munkáin edződött Lekebusch a kilencvenes évek elejétől számít fontos és megkerülhetetlen embernek az elektronikus tánczenék világában – a legtöbben talán éppen ekkortájt készített felvételeit és remixeit emlegetik (akár máig ható inspirációként is), ám szerencsénkre Cari később sem hagyta abba a zenekészítést. Ráadásul ő a másik svéd legenda, Adam Beyer Drumcode kiadójának úgyszólván második motorja – de az igazán kivételes az, ahogy a zenei nyersanyagokat szettjeibe illeszti. Lemezlovasi ügyködését lehengerlő energia és jókedv jellemzi, no és persze pajkos kreativitás, melynek segítségével képes arra, hogy szinte minden keze alá kerülő lemezt a tánctér szolgálatába állítson – legyen az Chicago house, detroiti vagy berlini techno, szimmetrikus vagy aszimmetrikus zene, vagy éppen a technotartomány határain kívülről érkező hangos nyersanyag. Joggal zárja tehát a hajón a nyarat, vagy éppen nyitja az őszi szezont – a hűvös éjszakák miatt még jól is esik megbújni a hajó hangfalakkal megrakott gyomrában, ahol a Technokunst-csapat (Isu és Dork) lát vendégül minket.