Christoffer Boe: Minden rendben lesz

  • 2015. június 15.

Snoblesse

A Parallex-terv találkozása az Egy kínai bukméker meggyilkolásával.

C. Boe (41), a  dán filmgyártás fenegyereke (az egyik fenegyerek a sok közül) 2010-ben készítette Minden rendben lesz című filmjét. A Narancsnak így nyilatkozott:

Magyar Narancs: Tarkovszkij találkozása Vincente Minnellivel – ez volt az Allegro című filmje, legalábbis az ön egyik jól hangzó meghatározása szerint. A Minden rendben lesz hogy írható le?

false

Christoffer Boe: A Parallex-terv találkozása az Egy kínai bukméker meggyilkolásával. A hetvenes években nagyon tudták, különösen Alan J. Pakula, hogyan kell ötvözni a paranoiát a politikával és a személyes félelmekkel – ebből én elhagytam a hetvenes éveket, de megtartottam a paranoiát és a politikát. Cassavetes filmje pedig éppúgy szól az amerikai identitásról, mint egy férfiról, aki kétségbeesetten kapaszkodik az épp szétesőben lévő életébe – ebből én elhagytam Amerikát, de megtartottam a szétesőben lévő férfiembert.

A teljes Boe-interjú itt olvasható.

Figyelmébe ajánljuk

Hajléktalanság – akár két lépésben

Betegség, baleset, alkohol- és drogproblémák, megromlott házasság, bedőlt vállalkozás, uzsorakölcsön, élősködő hozzátartozók – néhány ok, amik könnyen pénztelenséghez vezethetnek, ahonnan pedig sok esetben már csak egy lépés az utcára kerülni. Minderről a Vöröskereszt hajléktalanokat gondozó miskolci intézményének lakói meséltek. 

Nagyon balos polgármestert választhat New York, ez pedig az egész Demokrata Pártot átalakíthatja

Zohran Mamdani magát demokratikus szocialistának vallva verte meg simán a demokrata pártelit által támogatott ellenfelét az előválasztáson. Bár New York egész más, mint az Egyesült Államok többi része, az identitáskeresésben lévő demokratáknak minta is lehet a 33 éves muszlim politikus, akiben Donald Trump már most megtalálta az új főellenségét.

Gombaszezon

François Ozon új filmjében Michelle a magányos vidéki nénik eseménytelen, szomorú életét éli. Egyetlen barátnőjével jár gombászni, vagy viszi őt a börtönbe, meglátogatni annak fiát, Vincent-t. Kritika.

Világító árnyak

A klasszikus balett alapdarabját annak leghíresebb koreográfiájában, az 1877-es Marius Petipa-féle változatában vitte színre Albert Mirzojan, Ludwig Minkus zenéjére.