Clark a Teslában

  • 2014. december 8.

Snoblesse

Az egyik legizgalmasabb brit elektronikus zenei előadó nyitja a Teslát.
false

Christopher Clark féltett kincs a Warp kiadó portfóliójában: egy kivételes kompozíciós érzékű, a hangokkal és hangulatokkal mesterien bánó elektronikus zenekészítőről beszélünk. Egy nagyszerű tavalyi dupla remixgyűjtemény (Feast/Beast) és egy tavaszi beharangozó E.P. (Superscope) után idén novemberben érkezett a puritán című új nagylemez (Clark), amely, ha lehet, ismét újradefiniálta mindazt, amit Clarkról gondolunk – ahogy a maga szempontjából ő is újraértelmezte az elektronikus tánczene lehetőségeit. Először is az egész zeneanyag (centrális elemei mindenképpen) sokkal direktebben szólnak a táncparkettnek: a rövidebb, jól megragadott zenei hangulatok rendre mintegy megágyaznak a hosszabb lélegzetű daraboknak – miközben Clark a maga 2-3 perces számaiban is annyi ötletet halmoz fel, hogy szinte sajnáljuk, amiért ilyen gyorsan szakadnak félbe, átadva helyüket egy másik sziporkának. Kreatív keze alatt új értelmet nyer a house, a techno, az ambient hagyomány ezt most szombaton, a frissen nyíló Tesla Klubban bizonyíthatja. Az est főhőse élőben is mesteri szettjeiről ismert – nem véletlen, hogy olyan nevekkel osztozott már színpadon, mint Drexciya vagy Jeff Mills – a sydneyi operaháztól egészen a berlini Berghainig.


Dj-programmal érkezik még az idén a berlini Sinnbus kiadónál remek bemutatkozólemezzel jelentkező német The/Das duó egyik fele, és a pulthoz járul még a magyar dj-k krémje is (például a legendás Crimson, Chrom, Isu trió).

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.