Eläkeläiset-koncert

  • 2014. április 9.

Snoblesse

ABBA, Zappa, Cure és Marley, Donna, Madonna, Depeche - mind a repertoárban.
false

A humppa egy finn zenei műfaj, a jazz és a gyors foxtrott rokona.

Az Eläkeläiset a világ első számú humppa zenekara. Eredete 1993-ra tehető, ekkor történt, hogy a viccnek indult humppa-formáció egy igen komoly rock zenekar mellett lépett fel, ám az igen komoly rockzenekart a kutya se ismeri Finnországon kívül, míg az Eläkeläiset az országhatárokon túl is hódít. A viccekkel bizony vigyázni kell - bizonyítja a poptörténet is. A világhírű vicczenekar pop, rock, metál, punk, techno és diszkó slágerek sajátos feldolgozásával vált kis, lokális viccből nagy, nemzetközi viccé. Játsszanak ABBA-t és Zappát, Bob Marley-t, Clash-t, Cure-t, Dead Kennedys-t, Depeche Mode-ot, Donna Summer-t, Foo Fighters-t, Hellacopters-t, Joy Divisiont, Judas Priest-et, Kraftwerket, Madonnát, Metallicát, Motörheadet, Nirvanát, Oasis-t, Pet Shop Boys-t, Police-t, Ramones-t, Stevie Wondert, Suzanne Vegát, Tom Waits-t,és  ZZ Topot. Kihagytunk volna valakit? Simán.

Figyelmeztetés: turnéikon menet közben itt-ott elásnak egy-egy üveg piát. A helyről térképvázlat készül.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.