Tim Hecker a Trafóban

  • 2014. április 8.

Snoblesse

A kanadai ambient elektronikai legenda lemezbemutatója a Ferencvárosban.
false

Az elektronikus esteket prezentáló Electrify sorozat ötödik része kissé tán légiesebb zenei univerzumokba kalauzolja a honi zenerajongókat. A többé-kevésbé elektronikus zenék egyik centrumából, Kanadából érkezik hozzánk Tim Hecker, a kortárs ambient egyik klasszikusa. Hecker a zongora, a digitális zajok és a számítógépzene finom szépségét komponálja össze afféle zseniális festői absztrakcióvá.  A 2001-ben inkább délibábként, mintsem üstökösként felbukkanó Tim Hecker számos, izgalmas ambient kiadvány, album, kompiláció stb. után tavaly Virgins címmel készített lemezt – e viszonylag friss albumát mutatja be az este során a Trafó közönségének. A lemezen felbukkanó zongora, a fafúvósok és a szintetizátor hangjai harmonikus egységgé fonódnak össze: a kísérteties lebegés érzése szinte ellenállhatatlanul ragadja magával a hallgatóságot.

A Hecker előtt fellépő, tavaly a Farbwechsel kiadónál remek albumot kiadó Imre Kiss éteri melankóliája a ködös tájak magányát rajzolja át lágyan lüktető hanghullámokká. Az est méltó felvezetéséről a Plug & Lay kiadó szíve és a Lay-up! audiovizuális klubest egyik házigazdája, Bernáth Péter gondoskodik.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."