Emlékek tava

  • 2015. június 1.

Snoblesse

Balatoni nyaraink kortárs képzőművészek és költők szemével.
Kovács Olívia: Mások múltja potkeréken

Kovács Olívia: Mások múltja pótkeréken

 

Emlékszem, mennyire vártam
a tihanyi révnél azt a kékszemű lányt.
És persze nem jött, de ilyenek a kékszemű lányok.
Beültem inni és észre se vettem az árak színvonalát.
Hozták a számlát és azt hittem, rosszul látok.

Nem, nem KFT-koncert lesz, de mivel a balatoni nyár a fő- és egyben melléktémája is a  Szentbékkállán megnyíló kiállításnak, kihagyhatatlannak tűnt idézni az örökbecsű sorokat. De ne komolytalankodjunk, inkább forduljunk a kurátorokhoz, Bódi Kingához és Farkas Zsófiához, igazítsanak el ők a lényeget illetően:

„A Szentbékkállán megnyíló kiállítással fiatal kortárs képzőművészek és költők Balaton-reflexióin keresztül kívánunk bemutatni egy szubjektív, néhol a múlt homályába vesző, töredezett, ám minden elemében igaz Balaton-szeletet, így elevenítve fel egyéni és kollektív emlékeinket.”

Hát, így valahogy. Az egykor fogadóként, valamint dézsma- és borospinceként működött Pegazus épületkomplexumában megvalósuló tárlaton elmúlt balatoni hangulatok, történetek, fotókon megörökített élmények, képeslapokról elkapott mondatok elevenednek meg kortárs képzőművészeti és irodalmi interpretációkban.

Megnyitó: július 11., 18.00 óra. A kiállítást Aknai Katalin művészettörténész és Alföldi Róbert közös performansz keretében nyitják meg.

Június 15-ig az emlekektava [at] gmail [dot] com e-mail címre bárki elküldheti írásos és képi balatoni emlékeit, amelyek aztán installatív formában helyet fognak kapni a kiállításon a műalkotások mellett.
emlekektava [at] gmail [dot] com

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.