Esben and the Witch

  • 2013. május 14.

Snoblesse

Három brit fiatal Brightonból borongós, mégis dinamikus gitárzenével ejti rabul a hajó hazajáró vendégeit.


A nevét egy kissé horrorisztikus dán meséből választó Esben and the Witch gyakorlatilag indulásától felhívta magára a szaksajtó és a zenerajongók figyelmét – olyan szépen, magától értetődő magabiztossággal fontak össze stílusokat, hangulatokat és egymásra következő rocktörténeti korok zenéjét, hogy a végeredményt nem lehetett nem szeretni. S míg atmoszférateremtő erejük tényleg a posztpunk kor „goth” klasszikusaival rokonítja őket (velük kapcsolatban emlegették talán a legtöbbet a Siouxsie and the Bansheest), eközben ők maguk e hatásokból összecementált szomorú álompop hátán végül egész más zenei világba érkeznek meg. Már 2011-es bemutatkozó albumuk, a Violet Cries kapcsán is megjegyezte a kritika, hogy hangzásuk sokkal könnyebben kapcsolható The xx-hez (akik előtt többször is játszottak) vagy PJ Harveyhoz (akihez az énekesnő Rachel Davies hangját kedvtelve hasonlítják), mint mondjuk a Cure-hoz vagy a Sisters of Mercyhez. Az idén januárban megjelent Wash The Sins Not Only The Face pedig hallatlanul magabiztos formában mutatja őket: saját shoegaze/posztpunk/rock/dark wave világuk kiforrott és készen áll, drámai és melankolikus pillanatokban egyaránt gazdag – dalszövegeik pedig T.S. Eliot, Sylvia Plath írásaiból és Salvador Dalí munkáiból merítenek. Előttük hazai oldalról az ígéretes The Hostages Went Home, a kiváló Zombie Girlfriend lép fel, utána a Holalo dj-k szórakoztatják a tovább maradókat.

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.