Závada Péter a Pepita Oféliában

  • 2013. május 14.

Snoblesse

Verses est az Akkezdet Phiai frontemberével.


„A versek és a rap, slam poetry között annyi a különbség, hogy utóbbi kettő előadói műfaj. Egyrészt ezeknél a szövegnek prozódiailag illeszkednie kell a zene ritmusához, másrészt nem feltétlenül megy az ember olyan mélységekbe, amik nehezítik a helyszínen történő befogadást. A dalszöveg talán egyszerűbb, kevésbé rétegelt. A ritmusa is más. A versnek van egy saját belső metrumja – ez valami szövegzene.” A műfaji eligazítást Závada Péternek köszönhetjük (a teljes interjú vele itt), és neki köszönhetjük az Ahol megszakad című verseskötetet is, mely az elsőkötetes költők sorába emelte az Akkezdet Phiai frontemberét. A Pepita Ofélia Klub közönsége hallhatott már költőt, rappert és slammert is előadni – Závada Péter estjén alighanem mindhárom műfaj kedvelői megtalálják a számításukat.

Figyelmébe ajánljuk

Tánc az ördöggel

  • SzSz

„Hé, van egy vicced?” – cukkolják naponta tucatszor az őrök Arthur Flecket, aki azután került elmegyógyintézetbe, hogy Jokerként öt emberrel is végzett. Arról, hogyan ég Nesszosz-ingként az emberre az antihős figurája, a rendező, Todd Phillips is tudna mesélni – gyakorlatilag erről szól a Kétszemélyes téboly.

 

Festett malaszt

Alá vagy fölé becsüljük-e a művészet erejét? Képes-e megváltoztatni minket? Woody Allen legújabb színdarabja meglehetősen szélsőséges körülmények között keresi a valódi értékeket, Raffaello Szűz Máriát ábrázoló festményét vetve az 1930-as évek Brooklynjának tenyeres-talpas gengszterei elé.