Fallulah az A38-on

  • 2013. szeptember 4.

Snoblesse

Az erős őszi énekesnő-felhozatalt a dán popdíva nyitja a hajón.
false

Akkor vegyük sorra, hogy az előre megfontolt szándékkal elkövetett okos popzene készítésével megvádolt dán dalszerző-énekesnőt ki mindenkihez is szokták hasonlítani a szaksajtó összehasonlításra bármikor kész nagyjai: Florence & The Machine, Adele, Marina and the Diamonds, Bat For Lashes – szép kis line-up, nem vitás, ámbár az interjúkat talán nem velük, hanem valami eredetibb kérdéssel érdemes kezdeni. Például: Mit gondolsz, kedves Maria (apja neve: Apetri – a szerk.), illik-e a zenédhez az A38 ma esti, spéci menüje, a dán húspogácsa petrezselyemmártással? Kedvező válasz esetén kérdezhetünk a Dániában nagy népszerűségnek örvendő énekesnő idén megjelent második albumáról, az Escapismről is.

 

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.