Group Rhoda a Toldi Klubban

  • 2013. május 15.

Snoblesse

Egy újabb kaliforniai, ezúttal egy szintis minimalista hölgy – legjobban a pálmafák alatt lehet révülni.
false

Könnyed ipari zene, piszkos szubtrópusi darkwave, s eközben szinte már életre kel a lakótelepi pálmafás poszter – ez mind elmondható az egyszemélyes kaliforniai brigád zenéjéről. A  Küss Mich brigád jóvoltából hozzánk látogató San Franciscó-i Mara Barenbaum, alias Group Rhoda szintin megszólaló, lebegő dalaiban mintha letűnt korok gépei vágnának rendet és egyben teremtenének hidat - mondjuk a Suicide és a Peaking Lights között. Tavaly megjelent első lemeze, az Out Of Time – Out Of Touch a szintis minimalizmus, a lo-fi barkácselektronika, a dub, a pszichedélia és a fülledt gótika semmi egyébhez nem hasonlító elegyét adja. S egy érdekes adalék: a  Group Rhoda Nightlife című dala a BMX-banditák végefőcím-számának (The Papers: Ready To Fly) a feldolgozása. Group Rhoda nyugodtan köthető a 21. század kaliforniai „csináld magad!” zenei kultúrájához, John Maushoz vagy éppen Julia Holterhez, de egyben Chris & Cosey és Martin Rev valószerűtlen és magányos leszármazottja is. Dalaiban ott lappang az egzotika, analóg gépeiben a személyes hang, fellépéseiben a kiszámíthatatlanság. Előtte Zefyr, utána a Küss Mich kollektíva (Gördön & Splatter) lemezezik.

Figyelmébe ajánljuk

Tánc az ördöggel

  • SzSz

„Hé, van egy vicced?” – cukkolják naponta tucatszor az őrök Arthur Flecket, aki azután került elmegyógyintézetbe, hogy Jokerként öt emberrel is végzett. Arról, hogyan ég Nesszosz-ingként az emberre az antihős figurája, a rendező, Todd Phillips is tudna mesélni – gyakorlatilag erről szól a Kétszemélyes téboly.

 

Festett malaszt

Alá vagy fölé becsüljük-e a művészet erejét? Képes-e megváltoztatni minket? Woody Allen legújabb színdarabja meglehetősen szélsőséges körülmények között keresi a valódi értékeket, Raffaello Szűz Máriát ábrázoló festményét vetve az 1930-as évek Brooklynjának tenyeres-talpas gengszterei elé.