Hazai Attila filmjei a Nyitott Műhelyben

  • 2012. május 7.

Snoblesse

Jön a Rám csaj még nem volt ilyen hatással és a Cukorkékség. Filmjeivel emlékeznek a nemrég elhunyt íróra.


„Pedig tényleg kedves ember volt. Mint egy házigazda a nyolcvanas évek véget nem érő bulijaiban, azzal a kikezdhetetlen reménytelenséggel volt kedves: tudta, a végén persze majd szét lesz verve az egész lakás. Ő meg figyeli közben, hogyan múlik el.” Ezekkel a szavakkal és egy csomó másikkal (a teljes írás itt olvasható) Németh Gábor búcsúztatta Hazai Attilát a Narancs oldalain. A nemrég elhunyt íróra, a Feri: cukorkékség, a Budapesti skizo és a Szex a nappaliban szerzőjére ezúttal filmjeivel emlékeznek a Nyitott Műhelyben. Vetítik a ma már kordokumentumnak számító Rám csaj még nem volt ilyen hatássalt '92-ből, a Cukorkékséget '99-ből és a '96-os Krémes érzéseket.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.