Hitch, aki túl sokat tudott

  • 2014. július 8.

Snoblesse

A legrövidebb út Peter Lorre és Bill Murray között: Az ember, aki túl sokat tudott (1956)
false

Hosszú és nekünk, magyaroknak is kedves előtörténete van Az ember, aki túl sokat tudott című 1956-os Hitchcock-műnek. A suspense nagymestere ugyanis tőle szokatlan módon – mai szóval élve – egy saját korábbi filmjét remake-elte, és ez bizony A férfi, aki túl sokat tudott című ’34-es film volt, Peter Lorre angol nyelvű bemutatkozása. Hitch indította el a magyar származású Lorre nemzetközi pályafutását – aki Lorre életének csak kevesek által ismert történeteire kíváncsi, ki ne hagyja a világ legnagyobb Lorre-szakértőjével készített interjúnkat. Aki viszont a baljós évjáratú második nekifutásra kíváncsi, a Puskin mozi Hitchcock-sorozatában megnézheti; 1956-ra mennyit javított egykori filmjén a mester. Aki pedig nevetni szeretne, annak a film paródiáját,
Az ember, aki túl keveset tudott című Bill Murray-komédiát ajánljuk.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar Péter-Orbán Viktor: 2:0

Állítólag kétszer annyian voltak az Andrássy úti Nemzeti Meneten, mint a Kossuth térre érkező Békemeneten, ám legalább ennyire fontos, hogy mit mondtak a vezérszónokok. Magyar Péter miszlikbe vágta Orbán Viktort egyebek mellett azzal, hogy saját szavait hozta fel ellene. Aztán megjött a Ryanair.

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.