„Hogy megmaradjon a vágy” - Hód Adrienn koreográfus

  • rés a présen
  • 2017. február 18.

Snoblesse

Hodworks-premier: Szólók a MU Színházban

rés a présen: Mi az, amit egy hazai kortárstánc-társulatnak meg kell lépni ahhoz, hogy észrevegyék a világban? Mi ​volt az áttörés a Hodworks társulat életében?

​Hód Adrienn: Tehát hogyan vezet az út a gyerekszobában zajló táncelőadástól a külföldi fesztiválszereplésig? Mert ha jól belegondolok, ugyanazt csinálom, mint akkor. A kulcsszavak a mi oldalunkról: félelemmentesség, szenvedély, felvállalás, erő, stabilitás. Aztán még jó helyen kell lenni jó időben, kell szerencse, biztonságos háttér (stúdió, támogatottság), megfelelő lehetőségek a megmutatkozásra (baj van, ha már nincs továbblépési lehetőség), kíváncsiság, kitartás, kapcsolatok építése és egy jó menedzser.

rap: Van-e rezidenciátok? Hol működik jelenleg a társulat?

​HA: Nincsen fix próbahelyünk. Ami nekem nem probléma, sőt nem is szeretnék fix stúdiót a társulatnak. Jó, hogy mozgékony a csapat, és egy gonddal kevesebb, mert nagyon komoly támogatásra lenne szükség ahhoz, hogy fenntartsunk egy helyet. Többfelé próbálunk: a SÍN-ben, a GOLI-ban, a Műhely Alapítvány termeiben.​ Szeretek ezekre a helyekre menni, mert mindig találkozom valakivel, és jó közösségben lenni. Nincsen irodánk, kávézókban vagy privát lakásokon dolgozunk a szervezési oldallal, ami egy menedzserből, egy asszisztensből meg belőlem áll. Az utóbbi 3 produkciónkat a MU Színházban mutattuk be.

false

 

Fotó: Hamarits Zsolt

rap: Milyen darabjaitok vannak jelenleg a repertoáron? Milyen bemutatók várhatók?

​HA: Játsszuk a Grace-t április 11-én a MU Színházban, a Pirkad címűt május 9-én és 10-én újra a Trafóban és A halandóság feltételeit május 5-én a MU-ban. Most február 16–17–18-án mutatjuk be a Szólók című új Hodworks-előadást a MU Színházban, ami május 4-én újra látható lesz majd. ​A Grace-szel lesznek külföldi fellépéseink tavasszal: március 10-én a svájci Lausanne-ban és március 21-én Németországban, Brémában.

rap: Milyen rövidebb és milyen hosszabb távú terveid vannak?

​HA: Azt gondolom, hogy nagyon nehéz fennmaradni a placcon. Rengeteg belső szándék kell, amit az ember mindenképp ki akar tenni, amihez hozzá szeretne szólni. Nekem most ezt a legnehezebb megtalálnom magamban, ezért az összes erőmmel és figyelmemmel ezt a belső indíttatást szeretném erősíteni, megtolni, megtalálni az útját. Meg kell találnom a kulcsot magamhoz, hogy lássam, mi az, ami még beindít, ami érdekel annyira, hogy bármit megtegyek érte. Mert egy próbafolyamatban rengeteg erőre, hitre és érdeklődésre van szükség, hogy azt végigvidd, és ne elszenvedd. Tehát arra fókuszálok most, hogy ezt újra megtaláljam, és megmaradjon. A kíváncsiság. Az érdeklődés. Minden más, a támogatottság, a lehetőségek, mind ezután jönnek most nekem. Tudom, hogy az a legoptimálisabb, ha a belső indíttatás, a támogatottság és a siker együtt áll. De ezek nagyon ritkán kerülnek egy pakliba. Ezért számomra a legfontosabb, hogy megmaradjon a vágy.

rap: Ha a Nemzeti Balett kérne fel munkára, és szabadon választhatnál, mit rendeznél nekik?

HA: Egy kamaradarabot a Frakk című rajzfilm alapján, a teljes társulattal pedig egy horrorbalettet Ómen címmel.​

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.