Hugo Race & The True Spirit

  • 2015. november 17.

Snoblesse

Mély és sötét bluesrock egy ausztrál legendától.

Ha Hugo Race csak annyit tett volna, hogy a Birthday Party feloszlása után csatlakozott Nick Cave-hez, és részt vett a Bad Seeds megalapításában, már aranybetűkkel írnák a nevét a rock nagykönyvében. Ám Hugo Race szerencsére ezt követően sem hagyott fel a szakmával: a nyolcvanas évek vége óta legalább három együttesben zenél egyszerre, emellett szólóban és producerként is igencsak aktív.

false

A fantasztikus hangú, delta bluesból, rock and rollból, balladákból súlyos elegyet gyúró gitáros-énekes 1989-ben alapított The True Spirit Race talán legfontosabb projektje: az évek során számtalan tagcserén átesett zenekar kulcsfigurája, zeneszerzője, karizmatikus frontembere. Hugo Race sötét, sűrű atmoszférájú, bugyborékolós elektronikával megtámogatott, groove-os bluesrockja egészen rendkívüli, elemi erejű koncertekben csúcsosodik ki: most van is miért érkezniük, hiszen The Spirit címen új albumuk is megjelent idén. A True Spiritet utoljára hét éve, Race másik zenekarát, a Dirtmusicot hat éve lehetett utoljára Budapesten látni, úgyhogy a mostani, új lemezt bemutató koncert biztosan különleges élmény lesz.

Az előzenekar, a Tod Cklorox & His Band tulajdonképpen „filmzenekar”: super8-as filmeket vetítenek improvizatív, némi theremin hangzást sem nélkülöző kísérőzenével.

Figyelmébe ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.