Iva Bittová a Müpában

  • 2013. szeptember 2.

Snoblesse

A New Yorkban élő cseh énekes-hegedűs fenomén Budapesten.
false

Nem elég, hogy az énekes-hegedűs Iva Bittová Karel Gott után a cseh zenei élet legfontosabb  képviselője, aki az avantgárd, a pop, a népzene és a klasszikus zene elegyéből mára messziről felismerhető zenei stílust hozott létre, de remek interjúalany is, a Narancsnak például azt is elárulta (a teljes szöveg itt), hogy mennyire nem izgulnak rá a politikusok: „Az én zenémet kevés politikus érti, és nem is nagyon érdekli őket. Egyszer felkértek, hogy játsszak egy kormányrendezvényen, valami díjátadáson, ahol Gorbacsov és Margaret Thatcher is ott volt. Húzogatták a szemöldöküket, nem tudták, mi van. Egyedül Margaret mutatott némi megértést.” Követve a Vaslady példáját, alighanem a Müpa közönségének soraiban is nagy számban fognak megértést mutatni Iva Bittová irányába.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.