Japán filmhét

  • 2014. május 6.

Snoblesse

Így filmeznek ők – friss japán filmek a Toldiban.
false

Milyen a háború egy gyerek szemével? Mit tesz a megözvegyült idős börtönőr felesége halála után? Hogyan fér össze a vegyszermentes almatermelés és a mozgókép? Mi fán terem (nem almafán) a Vendégszeretet-ügyosztály? Miféle mesében utazik a japán Andersen? Szörny-e a szörny, ha rettenetesen fél az embertől? Milyen az a jövő, melyben a bűntények 100 százalékosan felderíthetővé válnak? Aki választ vár az ilyen és ehhez hasonló kérdésekre, a legjobb, ha felkeresi a Toldi mozit, ahol május 13-tól 18-ig a japán filmgyártás legfrissebb hajtásaival ismerkedhet a Japán Alapítvány filmhete alkalmával.

A belépés ingyenes! A filmeket japán nyelven, angol felirattal, magyar hangbemondással vetítik.


Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."