Junkies – Káros az egészségre

  • 2015. augusztus 31.

Snoblesse

Éljen! 20 éves a Káros az egészségre!
false

„Ösztönösen ráéreztünk valamire, ami még nem volt Magyarországon, és ami talán nem is a technikai tudásunkból eredt, hanem a feelingből. Fiatalok voltunk, és áradt belőlünk az energia. (…) Itthon még alig lehetett akkor hasonló zenéket hallgatni. Már majdnem elkészült a Káros az egészségre, amikor bejött a Green Day meg az Offspring, és mindenki odáig volt, hogy mennyire jók. Mi meg csak néztünk, hogy úristen, ezek ugyanazt csinálják, mint mi. Aztán minimális pénzből megcsináltuk a Vesztettél klipjét, és elkezdtük egész nap hívogatni az egyik tévé kívánságműsorát, hogy játsszák le. És ez bejött, egy idő után az emberek már maguktól kérték. (…) Át tudtunk adni valamit, ami nem volt különösebben egyedi, de amire – mint később kiderült – igény volt” – mondták a Junkies tagjai egy évvel ezelőtti interjúnkban a Káros az egészségre című lemezükről. Amely album épp most ünnepli a huszadik születésnapját – nem is lehetne az évfordulót jobban ünnepelni, mint egy koncerttel, ahol az elsőtől az utolsó számig eljátsszák az emblematikus lemezt (is), így olyan dalok is elhangzanak, amiket korábban még sosem játszottak élőben.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."