Kyle Hall a Toldi Klubban

  • 2014. június 27.

Snoblesse

Egy fiatal detroiti, aki újradefiniálta az elektronikus tánczenét.

Kyle Hall munkássága az eleven példa arra, hogy még mindig van élet Detroitban – zenei téren mindenképpen. A munkásságát szemtelenül fiatalon kezdő elektronikus zenekészítő és dj (aki alig 16 évesen készíti és adja ki első zenéit) legkorábbi munkáitól kezdve törekszik az őt inspiráló techno és house hagyomány átformálására – mindezt úgy, hogy közben látszólag a műfajok szinte áttekinthetetlen sokféleségében alkot. A tipikus Kyle Hall-szerzemények kivételesen nem az ismétlődő zenei stíluselemekben és formákban hasonlítanak egymásra, hanem a szabályok és bevált struktúrák kiforgatásában – igaz, ez dekonstrukciós hajlam, ez a roncsolási vágy önmagában is stílust teremt. Ráadásul Hall zenéi, maxijai, remixei (más munkájának átszabására álljon itt egy példa) minden szempontból izgalmasak: a fülnek is jólesik hallgatni őket, és mindig érdemes várni a következő meglepetést, hiszen akár a szám utolsó perceiben is bekövetkezhet.

false

Hall sokat tanult mentoraitól, Carl Craigtől vagy Theo Parrishtől, és nem keveset köszönhet családi indíttatásának is (édesanyja jazz-, gospelénekesnő, nagybátyja dj, apja klubtulajdonos), de már régóta saját erejéből kápráztatja el a világot. Számtalan megjelenést produkált az elmúlt hat évben, zömmel saját Wild Oats kiadójánál (például tavalyi, álneves bemutatkozó albumát is), néha pedig a legendás Hyperdubnál (mint idén). De annyi biztos, hogy következő vinilje megint csak kevéssé fog hasonlítani az előzőre – s ezt a futurisztikus attitűdöt várhatjuk budapesti (véletlenül pont függetlenségnapi) fellépésétől is. Hazai részről Zovek, Crimson, Tom Select dobálja saját izgalmas korongjait a lemeztányérra, Kyle Hall előtt pedig az itt csekkolható Fort Madeline formáció melegít.

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.