Kyle Hall a Toldi Klubban

  • 2014. június 27.

Snoblesse

Egy fiatal detroiti, aki újradefiniálta az elektronikus tánczenét.

Kyle Hall munkássága az eleven példa arra, hogy még mindig van élet Detroitban – zenei téren mindenképpen. A munkásságát szemtelenül fiatalon kezdő elektronikus zenekészítő és dj (aki alig 16 évesen készíti és adja ki első zenéit) legkorábbi munkáitól kezdve törekszik az őt inspiráló techno és house hagyomány átformálására – mindezt úgy, hogy közben látszólag a műfajok szinte áttekinthetetlen sokféleségében alkot. A tipikus Kyle Hall-szerzemények kivételesen nem az ismétlődő zenei stíluselemekben és formákban hasonlítanak egymásra, hanem a szabályok és bevált struktúrák kiforgatásában – igaz, ez dekonstrukciós hajlam, ez a roncsolási vágy önmagában is stílust teremt. Ráadásul Hall zenéi, maxijai, remixei (más munkájának átszabására álljon itt egy példa) minden szempontból izgalmasak: a fülnek is jólesik hallgatni őket, és mindig érdemes várni a következő meglepetést, hiszen akár a szám utolsó perceiben is bekövetkezhet.

false

Hall sokat tanult mentoraitól, Carl Craigtől vagy Theo Parrishtől, és nem keveset köszönhet családi indíttatásának is (édesanyja jazz-, gospelénekesnő, nagybátyja dj, apja klubtulajdonos), de már régóta saját erejéből kápráztatja el a világot. Számtalan megjelenést produkált az elmúlt hat évben, zömmel saját Wild Oats kiadójánál (például tavalyi, álneves bemutatkozó albumát is), néha pedig a legendás Hyperdubnál (mint idén). De annyi biztos, hogy következő vinilje megint csak kevéssé fog hasonlítani az előzőre – s ezt a futurisztikus attitűdöt várhatjuk budapesti (véletlenül pont függetlenségnapi) fellépésétől is. Hazai részről Zovek, Crimson, Tom Select dobálja saját izgalmas korongjait a lemeztányérra, Kyle Hall előtt pedig az itt csekkolható Fort Madeline formáció melegít.

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.