Lengyel plakátművészet – PL_AKÁTOK

  • 2012. február 23.

Snoblesse

Tomasz Bogusławski kiállítása a Lengyel Intézetben.


A lengyel plakátművészetben már a nyolcvanas évek elején megtörtént a rendszerváltás: a festői stílusú, tradicionális plakátnak leáldozott, az új süvölvények – köztük Tomasz Bogusławski is – nyugdíjazták a plakátokat uraló emberi alakokat, s helyettük tárgyakat komponáltak bele a többnyire semleges háttérbe. Bogusławski nemcsak a korát, de a nyomdatechnikát is meghaladta a nyolcvanas években készített színházi plakátjaival, a lengyel nyomdászati technika ugyanis alig tudott lépést tartani a plakátterveivel. A művészet és a nyomda párharcából többnyire az utóbbi került ki győztesként, amit a plakátok színei sínylettek meg, a Lengyel Intézetben viszont immár teljes pompájukban láthatók (április 27-ig) a plakátművész alkotásai. Nyitva: hétfő–csütörtök: 9.00–20.00, péntek: 9.00–17.00.

Figyelmébe ajánljuk

Fuss, és tévedj el Budapesten!

Budapestre jött a City Race Euro Tour, egy városi tájfutó rendezvénysorozat. Három napon át futhatunk Budapest különböző részein egy térképpel, amelyen a kukák is fel vannak tüntetve, de az utcanevek nem láthatóak. De mire is jó ez az egész?

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.