Les Rhinocéros és Father Murphy a RoHAMban

  • 2012. február 9.

Snoblesse

John Zorn kedvencei a RoHAMban. Prog-jazz és dark wave.


 

„This s*** is rad(ical)!” Ezekkel a nyomdafestéket éppen csak tűrő szavakkal üdvözölte a kritika a 2008 óta létező washingtoni Les Rhinocéros albumát, s a szakíró lelkesültségében alighanem maga John Zorn is osztozott, máskülönben biztosan nem jelenteti meg (Tzadik névre hallgató kiadójánál) a washingtoni rinocéroszok lemezét. Az ambient/noise jazz határmezsgyéjén utazó alakulatot az olasz Father Murphy gót jegyekben gazdag dark wave-es hangulatai követik – ha Nosferatu élne, boldogan forogna a sírjában. És a megpróbáltatásoknak ezzel még mindig nincsen vége, az este hátralévő részében a Küss Mich szolgáltatja a zenei aláfestést.

Figyelmébe ajánljuk

BKV: csak semmi pánik, lesz fizetés!

A cég megbízott vezérigazgatója belső körlevélben igyekszik nyugtatni a cég dolgozóit, hogy mindenki megkapja a fizetését júniusban. A szakszervezetek megkezdték az egyeztetéseket arról, milyen eszközökkel éljenek, ha ellehetetlenül a BKV és többi fővárosi szolgáltató cég működése.

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.