PIKKK – Pécs-I-Karma Könnyűzenei Karnevál

  • 2012. február 9.

Snoblesse

Made in Pécs: nem pécsiek kíméljenek!


Három napon át Pécsről szól Pécs, meg a helyben fellelhető, bővizű könnyűzenei forrásokról. A Zenész Ifjúsági OtthoN-ban egymást érik a helyi, de sok más helyen is ismert zenekarok. A hagyományteremtés és a könnyűzenei sokoldalúság jegyében a háromnapos rendezvényen régi és új motorosok, punkok és pécsi hipsterek, dj-k és metálosok, alternatívok és még alternatívabbak követik egymást. Fellép többek között a 30y, a Rokokó Rosé, a HétköznaPI CSAlódások, a Clash City Rebels, a SKA-Pécs, a Punnany Massif, a Psycho Mutants és a Zagastic, de rajtuk kívül is széles a merítés a pécsi könnyűzenei szcénából.

 

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.