Lola szerepében: Szandtner Anna

  • 2013. szeptember 27.

Snoblesse

Botrány! A gimnáziumi tanárt elcsábítja a táncosnő! A Kék Angyal az Örkényben.
false

A Mann család írástudó tagjaira igen nagy kereslet mutatkozik 2013-ban a budapesti kőszínházak részéről. Az Alföldi-féle Nemzetiből épp az Eszenyi-féle Vígbe készül Klaus Mann Mephistójának színpadi változata, az Örkényben pedig Heinrich Manntól a Ronda tanár urat vették elő – azt a regényt, amely talán feleennyire sem lenne ismert, ha 1930-ban Josef von Sternberg meg nem filmesíti. De megfilmesítette, és A kék angyalban Marlene Dietrichre osztotta Lola Lola, a címbeli bár táncosnőjének szerepét, míg Emil Jannings a táncosnőbe belehabarodó, zsarnok tanárt játszotta. Az Örkény előadásában a főbb szerepeket Gálffi László, Szandtner Anna, Znamenák István, Epres Attila és Mácsai Pál alakítják. Október 16., 17., 19.00.

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.