|
Hogy a második világháború utáni Ausztriában a makulátlan jóléti felszín alatt mennyi csontváz is kapaszkodott össze a sötétben, arról az irodalomban Thomas Bernhard vagy Robert Menasse tudósított meggyőzően, a képzőművészetben pedig például Gottfried Helnwein vállalta magára a leplek lerángatását a nedvedző sebekről. A művész monumentális, sötét szépséggel tüntető, gyakran fotorealista festményein a náci múlt feldolgozatlanságára, a gyermekek ellen elkövetett változatos erőszakra, a modern háborúk és a populáris kultúra ikonjainak sötét titkaira koncentrál, valamint vérre, vérre és még egy kis vérre. A most 64 éves sztárfestő életművéből a bécsi Albertina nagyszabású, számos magángyűjteményből kölcsönzött, ritkán látható remekművet is felvonultató, intenzív és provokatív kiállítást rendezett, amely október 13-ig tekinthető meg.