Martin McDonagh: Vaknyugat

  • 2012. december 18.

Snoblesse

Gothár Péter újrarendezte a Vaknyugatot. Alföldi Róbert az ír sztárszerző darabjában.


Martin McDonagh-nál nehezen találni felkapottabb színpadi szerzőt manapság, és ez esetben a hype teljességgel indokolt – még egy olyan kevésbé fajsúlyos darabban is, mint amilyennek a 2010-ben bemutatott A Behanding in Spokane bizonyult, akadt 3-4 igen jó geg (és akadt egy Christopher Walken, aki elvitte a hátán az egész Broadway-előadást). A manapság inkább filmrendezőként (Erőszakik, A hét pszichopata és a Si-cu) aktív és tarantinóul igen jól beszélő művész a kilencvenes évek második felében indította színpadi munkásságát olyan nálunk is játszott darabokkal, mint a Leenane szépe, a Kripli, a Koponya Connemarában, vagy az 1997-es Vaknyugat (leánykori nevén The Lonesome West). Gothár Péter egyszer már megrendezte a Vaknyugatot, de most (nyolc évvel a pesti színházbeli bemutató után) újból színpadra állította Coleman és Valene, az Isten háta mögött békétlenül éldegélő és egymás nagybani izélgetésére felesküdött ír testvérpár történetét.

Figyelmébe ajánljuk

Mesterségvizsga

Egyesek szerint az olyan magasröptű dolgokhoz, mint az alkotás – legyen az dalszerzés, írás, vagy jelen esetben: színészet –, kell valami velünk született, romantikus adottság, amelyet jobb híján tehetségnek nevezünk.

Elmondom hát mindenkinek

  • - ts -

Podhradská Lea filmje magánközlemény. Valamikor régen elveszett a testvére. Huszonhét évvel az eltűnése után Podhradská Lea fogta a kameráját és felkerekedett, hogy majd ő megkeresi.

Nem oda, Verona!

  • - turcsányi -

Valahol a 19. század közepén, közelebbről 1854-ben járunk – évtizedekre tehát az államalapítástól –, Washington területén.

Nagyon fáj

  • Molnár T. Eszter

Amióta először eltáncolta egy kőkori vadász, ahogy a társát agyontaposta a sebzett mamut, a fájdalom a táncművészet egyik legfontosabb toposza.