Mészáros Máté: Hinoki 2.0

  • 2015. április 10.

Snoblesse

Táncosok holdbéli tájban. Hinoki part II. a Trafóban.
false

 

Fotó: Dömölky Dániel

Hogy mondják táncul, hogy…? Ha hihetünk a szemtanúknak (és hihetünk), akkor a tavaly októberben bemutatott Hinoki című produkcióban „Mészáros Máté a fizikalitás és a mozgás nyelvére fordított le egyetemes, megválaszolhatatlan kérdéseket, ösztönöket és érzéseket: a rombolás igényét, az újrakezdés lehetőségeit, az elmúlást és a gyászt, a magányt és a kétségbeesést”. Mindebben nagy segítségére volt Porteleki Áron zeneszerző, aki a most bemutatott Hinoki 2.0-ban is alkotótársa Mészárosnak. „Az új verzióban a téma megmaradt, a megformálás azonban még az eddiginél is brutálisabb. Eltűntek a színházi elemek, az előadás jóval feszesebbé vált. Az újjászületett Hinokiban fekete polifoam törmelék borítja a színpadot, holdbéli táj veszi körül a táncosokat. A táncosok harcolnak vele, eltemetik benne egymást, vagy romantikus táncukkal varázsolják el a nézőt.”

Figyelmébe ajánljuk

A béketárgyalás, ami meg sem történt

De megtörténhet még? Egyelőre elmarad a budapesti csúcs, és ez elsősorban azt mutatja, hogy Putyin és Trump nagyon nincsenek egy lapon. Az orosz diktátor hajthatatlan, az amerikai elnök viszont nem érti őt – és így újra és újra belesétál a csapdáiba.

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.