Midland & Barnt

  • 2013. november 5.

Snoblesse

Angol–német, szinte szokás szerint, de most mindegy, ki nyeri ezt a két szettet.
false

Két különleges, az utóbbi három évben aktív, rendre friss zenékkel előálló producer/dj-t lát vendégül a Dansmusiq kollektíva (Crimson, Chrom, Grasshop) – mind Midland, mind Barnt máris klasszikus a maga vonalában. A brit Harry Agius, alias Midland zenéinek forrásvidéke a bass music/2 step garage/poszt dubstep univerzum, de már első, Ramadanmannel közös megjelenése is mutatta, hogy e hozzávalókból egészen kiváló, határozott egyéni ízzel bíró szerzeményeket képes előállítani. Ráadásul munkái egyszerre játszanak az érzelmeken és rekeszizmokon, kompozíciói, remixei olykor szinte már fürdenek a valószínűtlenül behízelgő dallamokban, máskor (s néha ugyanazon számon belül) meg az újsulis, basszusnehéz techno/house hideg, kopogós ritmusai dominálnak.

A Kölnben élő és alkotó Barnt néhány éve még csak Daniel Ansorge-ként mutatkozott be, manapság már mindenki ismeri a nyolcvanas évek végének, kilencvenes évek elejének kattogós, mégis túlfűtött elektro-indusztriál tánczenéiből is táplálkozó hangzását. Számainak hipnotikus hatása sokszor juttatja eszünkbe a Coil jéghidegen metsző trance-varázslatait (The Snow E.P.), s mikor véget érnek, alig várjuk, hogy újra meghallgassuk őket.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.