Amanda Palmer and the Grand Theft Orchestra

  • 2013. november 5.

Snoblesse

Napjaink egyik legkarizmatikusabb és legellentmondásosabb énekesnője először lép fel Budapesten.
false

Amanda Palmer annyi mindent csinál, hogy még összegereblyézni is nehéz: hol a Twitteren szórakoztatja közel egymillió követőjét, hol pucér fotókkal kedveskedik híveinek a Tumblren, ha pedig szüksége van rá, összeszed egymillió dollárt a pledge.com-on, miközben döbbenetesen sikeres beszédet tart a TED-en, vagy éppen igen jó blogposztokat ír nagyjából bármiről, ami épp az eszébe jut – mint az a napnál is világosabban látható, napjaink egyik legjelentősebb webmachinátoráról beszélünk.

A sötét kabarépopjával igen hamar kultikussá vált Dresden Dolls egykori énekesnője azonban elsősorban előadóművész, aki ütős kísérő zenekarával, a Grand Theft Orchestrával olyasfajta estéket celebrál a színpadon, amelyeken a vibráló szintipopos/new wave-es stílusgyakorlatok bensőséges viszonyba kerülhetnek a közönséget szokatlan módokon megmozgató akciókkal, az esendőség a kegyetlen professzionalizmussal, a színház a poppal, a fent a lenttel – és így tovább. Napjaink egyik legkarizmatikusabb és legellentmondásosabb énekesnője először lép fel Budapesten: ez a vasárnap most biztos nem lesz csendes és szürke, mint egyébként sajnos bármikor.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.