Amanda Palmer and the Grand Theft Orchestra

  • 2013. november 5.

Snoblesse

Napjaink egyik legkarizmatikusabb és legellentmondásosabb énekesnője először lép fel Budapesten.
false

Amanda Palmer annyi mindent csinál, hogy még összegereblyézni is nehéz: hol a Twitteren szórakoztatja közel egymillió követőjét, hol pucér fotókkal kedveskedik híveinek a Tumblren, ha pedig szüksége van rá, összeszed egymillió dollárt a pledge.com-on, miközben döbbenetesen sikeres beszédet tart a TED-en, vagy éppen igen jó blogposztokat ír nagyjából bármiről, ami épp az eszébe jut – mint az a napnál is világosabban látható, napjaink egyik legjelentősebb webmachinátoráról beszélünk.

A sötét kabarépopjával igen hamar kultikussá vált Dresden Dolls egykori énekesnője azonban elsősorban előadóművész, aki ütős kísérő zenekarával, a Grand Theft Orchestrával olyasfajta estéket celebrál a színpadon, amelyeken a vibráló szintipopos/new wave-es stílusgyakorlatok bensőséges viszonyba kerülhetnek a közönséget szokatlan módokon megmozgató akciókkal, az esendőség a kegyetlen professzionalizmussal, a színház a poppal, a fent a lenttel – és így tovább. Napjaink egyik legkarizmatikusabb és legellentmondásosabb énekesnője először lép fel Budapesten: ez a vasárnap most biztos nem lesz csendes és szürke, mint egyébként sajnos bármikor.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.