morningdeer + Harcsa Veronika

  • 2014. július 16.

Snoblesse

Barokk pop a hálószobából.
false

Dányi Krisztina dalszerző-énekesnő 2010-ben kezdett felvételeket készíteni morningdeer név alatt. A legkülönbözőbb műfajok hatását (art-rock, barokk pop és lo-fi zajzene) mutató, de leginkább megkapó zenéket tartalmazó első albuma, a Days 2011-ben jelent meg. Ezt követően előbb négytagú együttessé alakította hálószobaprojektjét – amit rövid, ám annál sikeresebb turné után már tavaly nyáron fel is oszlatott. Azóta dolgozott az új hangzású zeneanyagon, a Concert On A Twig című új lemezén, amely 2013 nyarán jelent meg – persze Japánban, Nagy-Britanniában és Amerikában, a Whereabout Records gondozásában. A szerző, az elsőhöz hasonlóan, ezt a második morningdeer-albumot is egymaga hozta világra: a zeneszerzés, a szövegírás, az ének, az összes hangszer megszólaltatása, sőt még a hanganyag keverése is az ő sokoldalú tehetségét dicséri. Új számai leginkább még St. Vincent, Regina Spektor, a korai CocoRosie vagy a Radiohead hangulatait juttathatják eszünkbe, megújult koncertzenekarában pedig három tapasztalt zenész, Bolcsó Bálint, Halmos András és Mészáros Ádám biztosítja a kísérletező, mégis popos hátteret a dalok hangzáshű előadásához. A Művészetek Völgyében Harcsa Veronika is beszáll a hálószobapopba.

Figyelmébe ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.

„Bős–Nagymaros Panama csatorna” - így tiltakoztak a vízlépcső és a rendszer ellen 1988-ban

A Mű a rendszer jelképe lett. Aki az építkezés ellen tiltakozott, a rendszer ellen lépett fel – aki azt támogatta, a fennálló rendszert védte. Akkor a Fidesz is a környezetpusztító nagymarosi építkezés leállítását követelte. És most? Szerzőnk aktivistaként vett részt a bős–nagymarosi vízlépcső elleni tiltakozás­sorozatban. Írásában saját élményei alapján idézi fel az akkor történteket.