|
Három lelkes állat és emberi lény a teljes egymásrautaltságban: férfi, nő, ló. Apa és lánya, kocsis és lova. Derzsi János és Bók Erika (meg Ricsi, a ló) súlyos jelenlétet ad a gyakorlatilag szöveg nélküli szerepének, csak a pálinkáért érkező szomszéd (Kormos Mihály) ad elő egy hosszabb monológot, amit Derzsi némán végighallgat, s végül egy szóval kommentál: Marhaság! Alig beszélnek, mert nincs miről.
|
A torinói ló egy nagyon is lehetséges olvasata szerint metafizikai thriller. A hat nap a világ teremtésének hat napja – fordított időrendben. Az időről időre változó elemek között folyamatosan megjelennek olyan nyomravezetők, előreutalások – elhallgat a szúpercegés; a szomszéd apokaliptikus monológja; a ló megmakacsolja magát, nem indul el, és nem eszik, nem iszik többé –, amelyek legkésőbb a kiszáradt kút láttán gyanút ébresztenek.
Az idézetek Bori Erzsébet filmkritikájából valók: ide kattintva a teljes szöveg elérhető. A teljes filmért pedig a Maros moziig kell menni – nem nagy távolság ez egy minőségi világvégéért.