Frankenstein-terv

  • 2016. szeptember 7.

Snoblesse

Mundruczó szörnyetegei a Trafóban.


Az kéne, hogy sírjál! Csak próbáld meg! – instruálja a rendező a castingon megjelent intézetis fiút, és a végén valóban sírás lesz a vége, ám távolról sem olyan, mint amire a művész számított. Aki látta Mundruczó Kornél filmjét, a Cannes-ban is versenyeztetett Szelíd teremtést, képben lehet a lassan, de véresen alakuló frankensteini viszonyrendszert illetően, ám a legtöbbet az tudhat Munduczó szándékairól, aki nem csak a filmnek, de az alapjául szolgáló színpadi produkciónak is tanúja volt. Meglehet, a színpadi produkció erős kifejezés, legalábbis kezdetben az volt, mert a Frankenstein-terv hazai előadásának eredetileg egy mobil konténer adott otthont.

Figyelmébe ajánljuk

Magyar rulett

Szociológusok és politológusok rendszeresen elmondják, hogy a magyarok és különösen a Fidesz-szavazók számára az egyik legfontosabb érték a biztonság. Azt is mindig hozzáteszik, hogy Orbán Viktor különlegesen jól érti a „magyar néplelket”, így eredményesen tud játszani az egzisztenciális fenyegetettség és a biztonság utáni vágy érzékeny húrjain.

Állandósult ideiglenesség

Újabb két évig kell négyszáz embernek olyan házakban élnie, amelyeket évtizedekkel ezelőtt bontásra ítéltek. A VIII. kerületi önkormányzat helyett immár az állam felel azért, hogy a lakók 2027 közepére kiköltözhessenek. Van, aki dühös, van, aki elkeseredett, és van, aki már nem érhette meg a történet végét.

Nincs neked annyid!

Az átláthatósággal indokolja a kormány, valójában az eddiginél is kevesebb transzparenciát hoz majd az a törvénymódosítás, amelynek értelmében bármennyi pénzt felhasználva kampányolhatnak az egyéni jelöltek.