Frankenstein-terv

  • 2016. szeptember 7.

Snoblesse

Mundruczó szörnyetegei a Trafóban.


Az kéne, hogy sírjál! Csak próbáld meg! – instruálja a rendező a castingon megjelent intézetis fiút, és a végén valóban sírás lesz a vége, ám távolról sem olyan, mint amire a művész számított. Aki látta Mundruczó Kornél filmjét, a Cannes-ban is versenyeztetett Szelíd teremtést, képben lehet a lassan, de véresen alakuló frankensteini viszonyrendszert illetően, ám a legtöbbet az tudhat Munduczó szándékairól, aki nem csak a filmnek, de az alapjául szolgáló színpadi produkciónak is tanúja volt. Meglehet, a színpadi produkció erős kifejezés, legalábbis kezdetben az volt, mert a Frankenstein-terv hazai előadásának eredetileg egy mobil konténer adott otthont.

Figyelmébe ajánljuk

Miért nem akar tűzszünetet Orbán Ukrajnában?

A miniszterelnök megtorpedózta az Ukrajnával kapcsolatos uniós nyilatkozatot, magyarázata enyhén szólva zavaros és ellentmondásos. Ha pénteken Alaszkában Trump fejében a szilvakompót éppen olyan irányba billenne, amely a szilárd európai állásponthoz közeli, akkor egyre komolyabban tétetik fel a kérdés: valójában ki akarja a háború folytatását?

Holt lelkek társasága

  • - turcsányi -

A gengszterfilm halott, halottabb már nem is lehetne. De milyen is lehetne a gengszterfilm? Nyugdíjas? Persze, hogy halott.

Kaptunk vonalat

Napjainkban mindannyiunk zsebében ott lapul minimum egy okostelefonnak csúfolt szuperszámítógép, és távoli emléknek tűnik ama hőskor, amikor a mai szórakoztatóelektronikai csúcsmodelleknél úgymond butább, de valójában nagyon is okos és rafinált eszközök segítségével értük el egymást.