Narancsrevü – A csordulat éve

  • 2013. január 7.

Snoblesse

A Magyar Narancs, a magyarnarancs.hu és a Gólem Színház bemutatja minden évadok legkisebb, legsavanyúbb és legsárgább revüjét.


Sokat kell tenni azért, hogy valaki bekerüljön a Narancsrevübe – kérdezzék csak meg Markó Ivánt vagy Semjén Zsoltot, netán Obamát vagy Romneyt, mi mindent kellett letenniük az asztalra, hogy a Gólem Színház megemlékezzen róluk. A Narancs-cikkekkel dolgozó, azokat hol eltáncoló, hol prózában előadó, hol más módszererekkel színpadra állító társaság 2013-ban sem pihen, Vinnai András például már javában tanulmányozza az elmúlt hetek Narancs-termését (legyenek azok nyomtatott vagy online tartalmak), hogy ihletet nyerjen egy ütős jelenethez. De Lengyel Katalin is megkezdte már táncelőadásának előkészületeit; ő egy snoblesse-ajánlónkat táncolja el, amely a Jógyerekek képeskönyve című előadásról született. Természetesen ezúttal is lesz HUF Tv, a zenét és vizuált pedig Tóth Zs. Szabolcs szolgáltatja. Az alábbi videóból kiderül az is, miért is tartja magát motoros zenebohócnak Havas Lajos, a Narancsrevü visszatérő szereplője.

Figyelmébe ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.