Negyed6Negyed7 Fesztivál

  • 2012. március 26.

Snoblesse

Szédereste, csűrdöngölős világzene, költöző kanapé – a téli fesztivál kitavaszodott.


Mindenekelőtt a közösségi terekről és a térteremtő közösségekről szól a Negyed6Negyed7 Fesztivál tavaszi különkiadása, de mielőtt még bárki annyit mondhatna, hogy „közösségi tér” vagy „térteremtő közösség”, már zajlik is a szédereste: április 6-án rendhagyó rapid széderestével nyílik a fesztivál a Sirályban, majd ugyanitt a fesztivállal összenőtt alakulat, a Hagesher ad koncertet. A fesztiválüzem másnap többek között a Kisüzemben folytatódik egy sokat látott kanapé és egy rá épülő interaktív projekt főszereplésével. És innentől nincs megállás, egy nagy kerekasztal mellett beindul a közösségi terekről szóló diskurzus, lesz felolvasószínház Csákányi Eszterrel és Pálfi Katával, lesz tematikus negyedséta, becsületkasszás lakásszínház, zenés-táncos hátonpörgés és rengeteg, hátonpörgést nélkülöző, de izgalmasnak ígérkező program a fesztivál tucatnyi helyszínén.

Figyelmébe ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.

Egy józan hang

Romsics Ignác saját kétkötetes önéletírása (Hetven év. Egotörténelem 1951–2021, Helikon Kiadó) után most egy új – és az előszó állítása szerint utolsó – vaskos kötetében ismét kedves témája, a historiográfia felé fordult, és megírta az egykori sztártörténész, 1956-os elítélt, végül MTA-elnök Kosáry Domokos egész 20. századon átívelő élettörténetét.