Negyed6Negyed7 Fesztivál

  • 2012. március 26.

Snoblesse

Szédereste, csűrdöngölős világzene, költöző kanapé – a téli fesztivál kitavaszodott.


Mindenekelőtt a közösségi terekről és a térteremtő közösségekről szól a Negyed6Negyed7 Fesztivál tavaszi különkiadása, de mielőtt még bárki annyit mondhatna, hogy „közösségi tér” vagy „térteremtő közösség”, már zajlik is a szédereste: április 6-án rendhagyó rapid széderestével nyílik a fesztivál a Sirályban, majd ugyanitt a fesztivállal összenőtt alakulat, a Hagesher ad koncertet. A fesztiválüzem másnap többek között a Kisüzemben folytatódik egy sokat látott kanapé és egy rá épülő interaktív projekt főszereplésével. És innentől nincs megállás, egy nagy kerekasztal mellett beindul a közösségi terekről szóló diskurzus, lesz felolvasószínház Csákányi Eszterrel és Pálfi Katával, lesz tematikus negyedséta, becsületkasszás lakásszínház, zenés-táncos hátonpörgés és rengeteg, hátonpörgést nélkülöző, de izgalmasnak ígérkező program a fesztivál tucatnyi helyszínén.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.