Irodalmi beszélgetés

Ma: Színek és évek – Nők a művészetben

  • 2012. január 23.

Snoblesse

„Maga Margitkám, olyan nagy tehetség, hogy már nem is számít nőnek.” (Ady Endre)


A Tháliában nőNyugat címmel fut előadás a Nyugattal szorosan összefonódó nősorsokról, a Petőfi Irodalmi Múzeumban pedig egy most induló beszélgetéssorozat vizsgálja a huszadik századelő női szerepeinek nyomait az irodalomban és a társművészetekben. A nyomkeresés Kaffka Margittal indul, akinek épp száz éve jelent meg a sorozat címadójaként is választott nagyregénye, a Színek és évek. Bán Zsófia, Fábri Anna, Séllei Nóra irodalomtörténészek és Rakovszky Zsuzsa író beszélgetését László Ferenc kritikus vezeti.

Figyelmébe ajánljuk

„A Száraz november azoknak szól, akik isznak és inni is akarnak” – így készítették elő a Kék Pont kampányát

Az idén már kilencedik alkalommal elindított kampány hírét nem elsősorban a plakátok juttatják el az emberekhez, hanem sokkal inkább a Kék Pont önkéntesei, akik a Száraz november nagyköveteiként saját közösségeikben népszerűsítik a kezdeményezést, sőt, néhány fővárosi szórakozóhely pultjaira „száraz” itallapokat is visznek.

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.