Pekka of Finland

  • 2012. február 15.

Snoblesse

Alvar Alto is büszkén csettintene: illusztrációk a világ designfővárosából.


Válogatás a kortárs finn illusztrátorok munkáinak legjavából. Minden szükséges információ megvan e mondatban, de a kiállítás angol címe még ennél  is többet árul el a kiállító országról. Contemporary illustration from the land of booze and blondes – azaz: Kortárs illusztrációk a pia és a szőke nők földjéről. Ennél jobb beharangozót Aki Kaurismäki sem találhatott volna ki a magyarországi finn kulturális és tudományos intézet, a Finnagora rendezvényéhez, mely Finnország fiatal grafikusgenerációjának legtehetségesebb alkotóit hívatott ország-világ előtt bemutatni. A kArton Galériában március 23-ig tekinthető meg a kiállítás, majd utazik tovább Szófiába, Athénba, Berlinbe és Stockholmba.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.