Pintér Béla: A 42. hét

  • 2012. szeptember 17.

Snoblesse

Csákányi Eszter szülész-nőgyógyászt alakít az új Pintér-produkcióban. Főpróba!


Fotó: MTI

„Pengeéles gúnyrajz a múltba visszarévedő, dagadó kebellel a történelem, az »egyszer volt« átrajzolásán fáradozó kurzus bornírtságáról, természetesen úgy, hogy maguk az ábrázoltak röhögnének rajta a legjobban. Már ha ott ülnének a nézőtéren.” Ezt tavaly írta kritikusunk Pintér Béla új produkciójáról, a Kaisers Tv, Ungarnról, és az ügyben is egy kritika igazít el (a Szutyokról szóló írásunk), hogy a valóságban kik ülnek egy Pintér Béla-előadás alatt a nézőtéren: „Pintér Béla színháza egy olyan szubkultúra favoritja, amely amúgy a magaskultúrának is fogyasztója, szívesen bolyong intellektuális vidékeken.” Az intellektuális vidékeken bolyongóknak a nemzetközi hírű színházcsináló ezúttal A 42. hét című vadonatúj darabját kínálja, amely dr. Virágvári Imola szülész-nőgyógyász történetén keresztül mutatja be azt a negyvenkét hetet, mely a fogantatástól a születésig telik el. Főszerepben: Csákányi Eszter.


Figyelmébe ajánljuk

„A magyarok az internetre menekülnek a valóság elől”

  • Artner Sisso
Szokolai Róbert korábban ifjúsági szakszervezeti vezető volt, jelenleg az Eötvös10 Művelődési Ház kommunikációs vezetője. Arról kérdeztük, milyen lehetőségei vannak a fiataloknak ma Magyarországon, kire és mire számíthatnak, valamint hogyan használják az internetet, a közösségi médiát, és mire mennek vele.

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.