Pizza Kamikaze

  • 2015. április 14.

Snoblesse

Öngyilkosság, pizza, szerelem a Gólem Színházban.
false

A halál egy másik élet kezdete – szól a közhely, és Vinnai András gólem színházas produkciójában a frázis – akárcsak a prágai agyagember – megelevenedik. Vinnai Etgar Keret (interjúnk vele itt) kisregényét vette alapul, de szabadon garázdálkodott a regényben leírtakkal. Ennek eredményeképpen egy teljesen új, minden ízében magyar előadás született, melyből kiderül, hogy odaát, a másik oldalon, pont olyan nehéz, mint bárhol máshol. A túlvilágon például marha nehéz csajozni. A vízi hullákból ebihal lóg ki, olyan velük a szex, mint a posvány. A gyógyszereseknek habzik a szájuk, a magasból leugrottak meg ki vannak csavarodva. Az igazán jó csajok a karcmentesek. A helyzet reménytelen, de nem komoly. Mit mond ilyenkor a bölcs? Egyél pizzát, hátha az megsegít!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.