Rájátszás

  • 2015. június 16.

Snoblesse

Popikonok sztárköltőkkel.
false

 

Fotó: Sióréti Gábor

Nincs az írók részéről arisztokratikus gőg a rockzenészek felé a Rájátszásban?

Jogos kérdés, lássuk mit válaszolt rá Kollár-Klemencz László, akinek zenész létére nemrég jelent meg novelláskötete, tehát mindkét térfélen érdekelt:

KKL: Gőg nincs, de vannak ilyen alapkörök, hogy az írók jobb szöveget írnak, mint a dalszerzők, viszont az, hogy ők nem tudnak zenélni, le van szarva. Ebbe az irányba kicsattannak néha a koncert alatt is a mondatok, de ez így oké. A mai kortárs irodalom olyan finom, jó közösség, tele érzékenységgel egymás felé, szeretek velük lenni. Nekem alkotni magány. Kialakítok egy saját világot, és nem folyok bele más közösségekbe, próbálom rajta tartani koszos körmű ujjamat a dolgok folyásán, de elszakadok akaratlanul is. Én még ebbe a magyar pop-rock szakmába sem folytam bele. Alapvetően nem veszem észre, mi megy az emberek között egy közösségben. A Varga Stúdióban is úgy töltöttem tíz évet, hogy drámák zajlottak, emberek váltak, szerettek bele másokba, és én észre sem vettem, csak utólag csodálkoztam a következményeken.

A Kollár-Klemencz Lászlóval készített interjúnk itt, maga a zenész pedig a PIM Nyári Fesztiválon tekinthető meg Háy János, Beck Zoltán, Sárközy Zoltán, Kemény István, Grecsó Krisztián, Szűcs Krisztián, Egyedi Péter és Jancsovics Máté társaságában, a Rájátszás projektben.

Kérdések, melyekre választ várunk:

Miért hasonlítja Beck Zoli érzelmi anarchiához a Rájátszást?

Hogy lett Grecsó Krisztián 49 sorából végül 6?

Miért vett fel gitárt Háy János?

Kell-e esőnap? (június 24.)

Figyelmébe ajánljuk

Hieronymus Bosch világa

  • - turcsányi -

Michael Connelly nem egy író, inkább egy regénygyár, rosszabb esetben áruvédjegy – az efféle státus persze nem oly ritka zsiráf manapság.

„Rodrigo”

A világ legnagyobb és legrangosabb színházi fesztiválja az avignoni. Jelentős társulatok seregszemléje, illetve már maga a fesztiválmeghívás jelentőssé tesz társulatokat. Aki a hivatalos programban van, az számít valakinek.

Félúton

Egykori nagymenő, aki a csúcsról lepottyanva már csak árnyéka önmagának; féktelen csodagyerek, akinek csak kemény munkára és iránymutatásra van szüksége, hogy azzá a sztárrá váljon, akit a végzete elrendelt neki – a sportfilmek talán legnagyobb kliséi ezek, a Stick pedig épp erre a kettőre épül.

Dinók a budoárban

Ötévesen, egy tollseprűtánccal indult Karácsonyi László (1976) művészi karrierje, diplomáját 2003-ban pedig egy lovagi páncélzatban védte meg. (A páncél maga volt a diplomamunkája.)

Léda a Titanicon

  • Molnár T. Eszter

Ki ne szeretné a Balatont? Főleg, ha csak a szépre emlékszik? Arra, hogy a vonat vidáman, sőt pontosan fut be a hűs állomásra, a papucs nem töri a lábat, a naptej megvéd a leégéstől, és van hely az árnyékban a kempingszéknek és a gumimatracnak.

Angyalszárnycsikorgás

Nagy luxus olyan kis kultúrának, mint a magyar, nem megbecsülni a legjobbjait. Márpedig Halasi Zoltán a kortárs magyar költészet szűk élmezőnyébe tartozik, ám a szakma mintha nem tartaná számon érdemeinek megfelelően, a nagyközönség számára pedig minden bizonnyal ismeretlen.

Miért hallgat Erdő Péter?

2025 júliusának egyik forró szerda éjjelén Konrád-Lampedúza Bence betanított kémia­tanár hazafelé ballagott Ráczboldogkőn, a Kistücsök névre hallgató alma materéből. Nem volt ittas egy cseppet sem, de megviselte a nehéz levegő, amikor szembejött vele egy kormányzati óriásplakát. 

Kinek a bűne?

A kormánypárti média azzal igyekszik lejáratni egy Tisza párti önkéntest, hogy korábban pornófilmekben szerepelt. A kampány morális természetű, a nőt bűnösnek és erkölcstelennek állítja be, s persze ezt vetíti rá a pártra is.