Rework – live

  • 2013. augusztus 15.

Snoblesse

A német trió élő fellépése minimalizmust és hideg érzelmességet vegyít.
false

Az egyaránt magyar származású Daniel Varga és Michael Kübler tizenkét éves koruktól elválaszthatatlan barátok és alkotótársak, akik közös zongoraórák, lemezvadászatok, stúdiótréningek után 2000-re összehozták a house univerzum egyik legsajátosabb hangú formációját. A Rework túlzás nélkül állíthatóan a postpunk/new wave hagyomány és a house vagány szerelemgyereke – Daniel és Michael egy pillanatra sem tagadták a Factory és a Hacienda világa, különösen a New Order munkássága iránti múlhatatlan rajongásukat. Váratlan és üdítő hangvételük nagyot ütött az ezredforduló (a késő hetvenes, kora nyolcvanas évek elektronikus popzenéi által kialakított hangzásra egyre nyitottabb) klubvilágában: ezt bizonyítja a debütáló Anyway I Know You EP és még jó néhány elnyűhetetlen szerzemény (például a Loin De Moi vagy az Amoureuse), akárcsak a korszakot összefoglaló Fall Right Now című, 2003-as bemutatkozó albumuk (amelynek a legendás Chris & Cosey duó volt a producere). A jéghideg minimalista struktúrákra felhúzott, monotonul kántáló, mégis túlfűtött vokálokkal megtűzdelt, egyszerre egzaltált és melankolikus, dark- és cold-wave hagyományokat is idéző zenei világ csak tovább tökéletesedett az új énekesnő, Sasha Hedgehog 2005-ös csatlakozásával. (S ez remekül érvényesült a 2007-ben megjelent második, Pleasure Is Pretty című albumukon.) Nagyjából öt év kihagyás után tavaly, a francia Meant Records gondozásában megjelent Werewolf EP-vel tértek vissza, majd ez év elején saját kiadót indítottak Love Yeah néven. De ez a nyár sem maradt Rework-megjelenés nélkül: Touch címmel az év egyik legkoszosabban megszólaló négyszámos house bombáját publikálták (a Seth Troxler vezette Visionquest kiadónál). Intenzív élő fellépéseikkel már bejárták a világot és most végre „hazai” pályán is bemutatkozhatnak a Dansmusiq (ikz + Hypnosis) és az A38 jóvoltából, ahol egy újabb frenetikus zenei élmény várja a mindenre nyitott közönséget.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.