Rework – live

  • 2013. augusztus 15.

Snoblesse

A német trió élő fellépése minimalizmust és hideg érzelmességet vegyít.
false

Az egyaránt magyar származású Daniel Varga és Michael Kübler tizenkét éves koruktól elválaszthatatlan barátok és alkotótársak, akik közös zongoraórák, lemezvadászatok, stúdiótréningek után 2000-re összehozták a house univerzum egyik legsajátosabb hangú formációját. A Rework túlzás nélkül állíthatóan a postpunk/new wave hagyomány és a house vagány szerelemgyereke – Daniel és Michael egy pillanatra sem tagadták a Factory és a Hacienda világa, különösen a New Order munkássága iránti múlhatatlan rajongásukat. Váratlan és üdítő hangvételük nagyot ütött az ezredforduló (a késő hetvenes, kora nyolcvanas évek elektronikus popzenéi által kialakított hangzásra egyre nyitottabb) klubvilágában: ezt bizonyítja a debütáló Anyway I Know You EP és még jó néhány elnyűhetetlen szerzemény (például a Loin De Moi vagy az Amoureuse), akárcsak a korszakot összefoglaló Fall Right Now című, 2003-as bemutatkozó albumuk (amelynek a legendás Chris & Cosey duó volt a producere). A jéghideg minimalista struktúrákra felhúzott, monotonul kántáló, mégis túlfűtött vokálokkal megtűzdelt, egyszerre egzaltált és melankolikus, dark- és cold-wave hagyományokat is idéző zenei világ csak tovább tökéletesedett az új énekesnő, Sasha Hedgehog 2005-ös csatlakozásával. (S ez remekül érvényesült a 2007-ben megjelent második, Pleasure Is Pretty című albumukon.) Nagyjából öt év kihagyás után tavaly, a francia Meant Records gondozásában megjelent Werewolf EP-vel tértek vissza, majd ez év elején saját kiadót indítottak Love Yeah néven. De ez a nyár sem maradt Rework-megjelenés nélkül: Touch címmel az év egyik legkoszosabban megszólaló négyszámos house bombáját publikálták (a Seth Troxler vezette Visionquest kiadónál). Intenzív élő fellépéseikkel már bejárták a világot és most végre „hazai” pályán is bemutatkozhatnak a Dansmusiq (ikz + Hypnosis) és az A38 jóvoltából, ahol egy újabb frenetikus zenei élmény várja a mindenre nyitott közönséget.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."