Szabó Kimmel Bagoly & Jordán Cica

  • 2017. február 28.

Snoblesse

Bagoly és Cica – Szabó Kimmel Tamás és Jordán Adél bohózatharca.

Legutóbb, amikor a Bagoly és Cica baglyával, Szabó Kimmel Tamással beszélgettünk, a népszerű színművész így nyilatkozott:

Magyar Narancs: Elég jól mutatja a pályádat jellemző kettősséget, hogy 2011-ben egyszerre választottak meg a legjobb 30 év alatti pasinak egy netes szavazáson és a legjobb 30 alatti színésznek a POSZT-on.

false

Fotó: Németh Dániel

Szabó Kimmel Tamás: Nagyon megtisztelő, hogy engem választottak meg a legsármosabb 30 alatti pasinak – még ha nem is tartom magam annak –, de azért tudom, mi a különbség elismerés és elismerés között. A Három nővérért kapott szakmai díjnak nyilván sokkal jobban örültem. Novemberben, amikor nekem ítélték a Junior Prima díjat, felhívott egy magazin, hogy szeretnének berakni az újságba mint a legsármosabb pasit. Ez más volt, mint a netes szavazás, mert annak csak a végeredményét közölték velem, itt viszont a jóváhagyásommal és egy velem készült interjúval ment volna a dolog. Nemet mondtam, mert egyszerűen szemen köpném magam egy ilyen szerepléssel: miután több interjúban lamentáltam már, hogy ebben a mai világban csak a külsőségek számítanak, blablabla, nem jelenhetek meg egy újságban azzal, hogy „helló, én vagyok a legjobb faszi!”.

Legutóbb, amikor a Bagoly és Cica cicájával, Jordán Adéllal beszélgettünk, a népszerű színművésznő így nyilatkozott:

Magyar Narancs: Nem látszik, hogy nyomasztanák a szülei. Jordán Tamás és Lázár Kati gyereke nem is lehetett más, csak színész?

false

Fotó: Takács Attila

Jordán Adél: Nem tudom, mert erről otthon soha nem beszéltünk. Színházban éltem, az igaz. De nem gondolkodtam azon, hogy színész leszek; igaz, azon sem, hogy bármi más. Egyszer azt írtam a naplómba, hogy ha nagy leszek, csoportos szereplő leszek Kaposváron…

Bill Manhoff Bagoly és Cica című darabjában Szabó Kimmel Tamás játssza Félixet, az ifjú írót, akihez egy este bekopogtat Doris, a magát modellnek valló fiatal hölgyemény. Az ismert vígjátéki alaphelyzetben illik lubickolni, megtette ezt már a furcsa hazai páros előtt Barbra Streisand és George Segal is.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.