Színésznők bálja

  • 2012. január 24.

Snoblesse

Áll a bál: francia színésznők a teljes kitárulkozás szélén.


A rendező-színésznő Maïwenn egyrészt arról nevezetes, hogy 16 évesen gyereket szült Luc Bessonnak, másrészt meg arról, hogy színésznőből és családanyából rendezővé képezte magát – olyan nagy sikerrel, hogy legfrissebb filmje, a Polisse tavaly Cannes-ban díjat is kapott. Mintegy bemelegítésképp a február 23-án kezdődő Frankofón Filmnapokra a Francia Intézet Maïwenn 2009-es filmjét, a Színésznők bálját vetíti, mely azzal az égető kérdéssel foglalkozik, hogy milyen ma francia színésznőnek lenni. A válaszokat nem tudományos szakértők, hanem maguk a legilletékesebbek adják: Charlotte Rampling, Jeanne Balibar, Julie Depardieu, Karin Viard, Romane Bohringer és még jó néhány szép és ismert arc tesz vallomást Maïwenn áldokumentumfilmjében.

 

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.