Színésznőt szerettem

  • 2013. május 27.

Snoblesse

Nyáry Krisztián szerelemtörténetei, avagy miért csípik a színésznők az írókat (és viszont).
false

Az a sztori megvan, hogy Molnár Ferencet figyelmeztetik a barátai, hogy távollétében (épp haditudósítóként tett-vett a távolban) Fedák Sári fűvel-fával összefeküdt, mire Molnár csak ennyit felelt: lehet, hogy mindenkivel lefeküdt, de pénzért csak velem! Molnár Ferencről Nyáry Krisztián estjén is szó esik majd, de nem a Fedákhoz fűződő viszonya, hanem a Varsányi Irén-sztori kerül terítékre. Miként terítékre kerül Déryné és Katona József, Jókai és Grósz Bella, Karinthy és Judik Etel, Kosztolányi és Harmos Ilona, valamint Déry Tibor és Kunsági Mária kapcsolata is, mert Nyáry ezen az estén a színésznőkbe belehabarodott írók és az írókba belehabarodott színésznők történeteit veszi sorra két színész, Elek Ferenc és Bartsch Kata segítségével.

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.