Thrillerszínház a Tháliában

  • 2013. november 6.

Snoblesse

Neptun Brigád: Váltságdíj. Aki nyomoz: Botos Éva.
false

Váltságdíj címmel Mel Gibsonnak is volt már egy köre a mozikban, és aki valami hasonlóra számít, az meg is kapja azt a valami hasonlót. Persze csak módjával, színházi keretek közt, a Thália Színház Új Stúdióban (és Mel Gibson nélkül). A Neptun Brigád Váltságdíj című produkciója egy filmekből ismert thrillerhelyzet (gyerek elrabolva, rendőrség akcióban) színpadra alkalmazása. Még a hitchcocki suspense régi motorosa, az időzített bomba is feltűnik a képben, meg egy rendőrőrs, ahol a zsaruszerepben debütáló Botos Éva vezeti a nyomozást. Sportnyelven és thrillerkifejezéssel élve: versenyt fut az idővel. Mert a bomba (30 perc, 29 perc, 28 perc és így tovább) csak ketyeg.

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.