Újévi Haydn a Müpában

  • 2016. december 12.

Snoblesse

A teremtést Fischer Ádám vezényli le a Felvilágosodás Korának Zenekara élén.


Haydn szelleme hazajár a Művészetek Palotájába: 2008 óta A teremtés című oratóriumával indul az új év – immár hagyomány, hogy január 1-jén a „Haydnt anyanyelvi szinten beszélő” Fischer Ádám vezényletével más-más zenekarok, jobbnál jobb kórusok és szólisták szólaltatják meg a nagy művet. Fischer Ádám ezen az estén  napjaink egyik legjobb, historikus hangszereken játszó zenekarát, a Felvilágosodás Korának Zenekarát irányítja. További közreműködők: Purcell Kórus, Baráth Emőke (szoprán), Uwe Stickert (tenor) és Sebestyén Miklós (basszbariton).

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.